‘Slapende klanten’, hoe herken je ze, hoe voorkom je dat het zover komt en wat kun je doen om ze weer te activeren? We delen waardevolle tips en cases van KLM en Boels.
Het is al lange tijd een hot-topic en iedere marketeer krijgt ermee te maken: het verdwijnen van third-party cookies. E-mailmarketing kan een belangrijke sleutel worden in het oplossen van het datagat dat ontstaat. Waarom is dit zo en hoe zet je e-mail in om data te verzamelen?
Pathé en bol.com zijn genomineerd voor een DDMA EMAS award. Wij hebben meegewerkt aan de cases die kans maken op de prestigieuze E-mailmarketing automation award.
XXImo, leverancier van mobiliteitsoplossingen voor bedrijven, lanceert Apple Pay voor klanten en hun medewerkers. In de afgelopen periode hebben RapidSugar en XXImo hard gewerkt aan het opzetten van de e-mail flows die nodig zijn om Apple Pay mogelijk te maken.
Samen met de Bijenkorf en Selligent Marketing Cloud zorgen we voor een vliegende start van jouw jaar! In een uur tijd overladen we je met inspirerende cases en nieuwe ontwikkelingen op het gebied van van e-mailmarketing.
Boels kiest voor RapidSugar als strategisch e-mailmarketing partner
RapidSugar helpt Boels Rental bij het ontwikkelen van een win-back e-mailcampagne. Als de Nederlandse pilot succesvol is zal de campagne worden opgeschaald naar andere regio's en landen.
Apple Mail Privacy Protection: de gevolgen voor e-mailmarketing
Sinds de introductie van Apple IOS 15 is het mogelijk om 'Mail privacy protection' voor de mail app in te schakelen. Wat is het en wat is de impact voor e-mailmarketing?
Gmail heeft aangekondigd dat het per direct voor alle gebruikers de nieuwe BIMI-standaard gaat ondersteunen. Wat betekent dit voor e-mailmarketing en hoe zet je BIMI aan?
RapidSugar voor de vierde keer op rij in Battle of the Agencies
Voor het vierde jaar op rij mogen we meedoen met de DDMA Battle of the Agencies. Voor opdrachtgever DPG Media creëren we twee e-mails en het bureau met de meeste succesvolle e-mailcampagne wint de felbegeerde award!
RapidSugar en Q-Park Nederlanden bundelen hun krachten voor de introductie van de nieuwe Q-Park App. Rapidsugar heeft een onboarding campagne opgezet waarmee klanten via e-mail, DM en SMS worden voorbereid op het nieuwe parkeren.
De Beierse privacy toezichthouder heeft een Duits bedrijf verboden om gebruik te maken van Mailchimp. Het gebruik van de tool is in strijd met de AVG. Wat zijn de consequenties van de uitspraak voor Nederlandse bedrijven die gebruik maken van Amerikaanse cloud oplossingen?
De Bijenkorf kiest voor Selligent Marketing Cloud en RapidSugar
De Bijenkorf en RapidSugar werken samen aan een efficiënte en schaalbare e-mailmarketing strategie. Onderdeel van de samenwerking is de implementatie van Selligent Marketing Cloud.
Het Coronavirus heeft veel impact op de marketingstrategieën van bedrijven. Door de crisis is de digitale transformatie in een stroomversnelling terecht gekomen. Voor veel bedrijven is e-mail nu een nog belangrijker marketingkanaal geworden.
123inkt.nl kiest voor Selligent Marketing Cloud en RapidSugar
123inkt.nl, Selligent en RapidSugar slaan de handen ineen voor een veelbelovende samenwerking. Om klanten nog beter van dienst te zijn en nog relevanter te zijn, heeft 123inkt.nl gekozen voor Selligent Marketing Cloud.
Met welke nieuwe ontwikkelingen op het gebied van e-mailmarketing moet jij volgend jaar aan de slag? We praten je samen met Selligent Marketing Cloud en bol.com bij op 29 oktober tijdens de webinar State of e-mail 2021.
bol.com Select genomineerd voor Beste E-mail campagne van 2020!
De bol.com Select campagne is genomineerd voor de titel beste E-mailcampagne van 2020. De winnaar van de DDMA Award wordt op 24 september bekend gemaakt.
Hoe crisisbestendig is e-mail als marketingkanaal? Het antwoord daarop wordt gegeven door het DDMA onderzoek naar het effect van de corona crisis op e-mail marketing.
Het hing al een tijdje in de lucht, maar met de introductie van iOS 13 heeft de dark mode een definitieve plek gekregen in e-mail design. Een nieuwe factor om rekening mee te houden bij het ontwerpen en verzenden van e-mails.
De gemiddelde open- en klikratio’s van e-mail zijn in 2019 gestegen ten opzichte van een jaar eerder. Bedrijven weten hun doelgroepen steeds effectiever te bereiken met e-mail. Dit blijkt uit de DDMA Nationale E-mail Benchmark 2020, die vandaag is gepubliceerd.
RapidSugar en LeadFamly zijn een partnership aangegaan. De game technologie van LeadFamly biedt een breed scala aan nieuwe mogelijkheden binnen de creatieve data gedreven campagnes die we ontwikkelen.
Benchmarks kunnen heel interessant zijn. Maar welke ga je volgen; wereldwijde benchmarks waar weliswaar veel e-mail verkeer in wordt meegenomen, maar waar Nederland niet tot nauwelijks in voorkomt? Een benchmark gemaakt door 1 bureau of esp? Of een benchmark die marktbreed is uitgevoerd?
RapidSugar publieksfavoriet bij Battle of the Agencies
De hoogste open rate, favoriet van het publiek, maar geen titelprolongatie. De strijd om de Battle of the Agencies is gestreden en de award is dit jaar helaas nét aan onze neus voorbijgegaan.
Ben jij ook nieuwsgierig hoe de prestaties van jouw e-mails zich verhouden tot de Nederlandse markt? Vast wel. En dat is precies waarom de commissie E-mail van DDMA de Nationale e-mail Benchmark heeft gemaakt. We hebben een de highlights van de Benchmark voor je op een rij gezet.
Pathé campagne ‘Always On’ genomineerd voor beste E-mailcampagne 2019
Pathé en RapidSugar zijn genomineerd voor de DDMA award voor beste E-mailcampagne van 2019! De campagne 'Always On' is één van de drie e-mailcampagnes die kans maken op de prestigieuze E-mail Award die op 20 juni wordt uitgereikt.
RapidSugar en KLM genomineerd voor Dutch Interactive Award
De nominaties van de tiende jaarlijkse Dutch Interactive Awards zijn zojuist bekendgemaakt. En RapidSugar is erbij! De campagne “Earn your stripes” die we met KLM hebben ontwikkeld is genomineerd in de categorie Activation.
Het is al weer de veertiende editie van de Emerce top 100 en al 14 jaar lang schittert RapidSugar in de lijst van de beste E-mailmarketingbureaus. We zijn trots op de 4,5 ster die we dit jaar hebben verdiend.
Een hotel boeken, afspraak plannen of product kopen zonder je mailbox te verlaten? Gmail maakt het mogelijk dankzij de ondersteuning van dynamische e-mails.
RapidSugar genomineerd voor Battle of the Agencies 2019
RapidSugar is genomineerd voor de Battle of the Agencies 2019! Als winnaar van de allereerste Battle, die onderdeel uitmaakt van de jaarlijkse DDMA E-mail summit, zijn we erg trots op het feit dat we onze titel dit jaar mogen verdedigen!
Je e-mails verdienen een fris, eigentijds en professioneel uiterlijk. Wil je weten hoe je het design van je e-mails naar een hoger niveau tilt? Met deze 10 onmisbare designtips trakteer jij je ontvangers op aantrekkelijke en goed leesbare e-mails.
Hoe zorg je dat alle data die je nodig hebt voor je campagne beschikbaar is in je campagne tool? Aan de hand van Selligent Marketing Cloud laten we zien hoe je in no-time relevante en waardevolle klantdata verzamelt!
Het is de nachtmerrie van iedere e-mailmarketeer; de Gmail Promotions Tab. Sinds de introductie ervan in 2013 is het een stuk lastiger geworden om op te vallen in de inbox. Tot vandaag, want Gmail heeft 5 nieuwe functionaliteiten aangekondigd die nieuwe kansen bieden om op te vallen!
Selligent Marketing Cloud en RapidSugar vieren 15-jarig jubileum
Trots zijn we dat we deze maand het 15-jarig jubileum vieren van ons partnership met Selligent. In 2003 werden we de eerste Nederlandse partner voor Selligent. Met recht mogen we zeggen dat we dé Selligent expert van Nederland zijn. En dat we zonder Selligent nooit hadden gestaan waar we nu staan.
E-mail designers en developers opgelet! Maak jij al gebruik van CC3 in e-mails? CSS3 biedt hippe mogelijkheden voor onder andere teksteffecten, patronen, schaduwrandjes en animaties en steeds meer e-mailclients ondersteunen dit! We zetten de mogelijkheden voor je op een rij.
De 10 belangrijkste uitgangspunten voor succesvolle customer lifecycle campagnes
In deze blog beschrijven we de 10 belangrijkste uitgangspunten voor het opzetten van succesvolle customer lifecycle campagnes. Een juiste mindset hierbij is van cruciaal belang. Maar hoe doe je dat in de huidige complexe marketingwereld? Wij bieden je houvast met deze uitgangspunten.
Verslag van Emerce E-day; van bots en drones tot aan AI en voice
Donderdag 11 oktober jl. waren we aanwezig bij de Emerce E-day. De eerste uitdaging was het kiezen van een programma aangezien er maar liefst 7 stages met zeer uiteenlopende onderwerpen op het programma stonden. Hierbij een verslag van onze dag die vooral in het teken van AI en Voice stond.
Als partner van het eerste uur en sponsor van het event waren we aanwezig op het Reconnect18 event van Selligent. Een event voor klanten en partners van Selligent waar de laatste trends, ontwikkelingen en de roadmap worden gedeeld. Wij hebben de belangrijkste take-aways opgesomd.
Op onze website kun je nu uitgebreid lezen hoe we de KLM reactivatiecampagne hebben opgezet en welke slimme e-mailmarketing technieken we hierin hebben toegepast.
Nationale e-mail benchmark 2018: dit moet je weten
De branchevereniging voor e-mail- en datamarketing heeft onlangs wederom haar jaarlijkse Nationale E-mail Benchmark gepubliceerd. Ook dit jaar zijn er weer wat belangrijke en verrassende bevindingen.
Er is een schat aan informatie te vinden in het klikgedrag van de ontvanger. Een effectievere manier om een e-mail te personaliseren, dan op basis van kliks, is er bijna niet. Deze week daarom in deel 2: personalisatie op basis van klikgedrag.
Vandaag is de 13e editie van de Emerce100 verschenen, een speciale jaarlijkse uitgave van Emerce. Als RapidSugar zijn we heel trots dat we wederom in de top van deze lijst staan.
RapidSugar zit bij de laatste drie bureaus die gaan strijden in The Battle of the Agencies. Tijdens de DDMA E-mail Summit op 21 juni aanstaande zal de winnaar bekend worden gemaakt.
RapidSugar weer gold sponsor van de DDMA Email Summit
Net zoals in 2017 heeft RapidSugar zich ook dit jaar weer als gold sponsor verbonden aan de DDMA E-mail Summit. Deze wordt gehouden op 21 juni in de Kromhouthal in Amsterdam.
Independer kiest wederom voor een intensieve samenwerking met RapidSugar. De bekende onafhankelijke vergelijkingssite heeft als doel om de huidige e-mailactiviteiten uit te breiden en zo persoonlijker, relevanter en doelgerichter te mailen. Een uitdaging die RapidSugar graag aangaat.
Er is een schat aan informatie te vinden in het klikgedrag van de ontvanger. Een effectievere manier om een e-mail te personaliseren, dan op basis van kliks, is er bijna niet. Deze week daarom in deel 2: personalisatie op basis van klikgedrag.
Discovery Networks Benelux heeft RapidSugar gekozen als partner in e-mailmarketing. RapidSugar voert daarom vanaf heden een groot deel van de e-mailactiviteiten van televisiezenders Discovery Channel en TLC uit.
Segmentatie en personalisatie blijven onverminderd belangrijk in e-mailmarketing. We leggen daarom in drie stappen uit hoe je je e-mail database kunt verrijken met relevante gegevens, en hoe je deze vervolgens succesvol in kunt zetten. Deze week in deel 1: profielverrijking.
Litmus E-mail Rapport 2017: vijf interessante ontwikkelingen
Litmus brengt jaarlijks een uitgebreid rapport uit met de belangrijkste e-mailtrends. Ook dit jaar trakteert het State of Email Report van Litmus ons weer op een overzicht van de nieuwste ontwikkelingen, interessante inzichten en een kijkje in de toekomst van internet en e-mail.
Neem contact met ons op, dan kijken we binnenkort samen - en onder het genot van een kop koffie - hoe we jouw data-driven campagnes kunnen opzetten of verbeteren.
Onze nieuwsbrief borrelt van de inspiratie met interessante cases, white papers, blogs en onze nieuwste insights. En als dat je nog niet heeft overtuigd: je krijgt ook uitnodigingen voor onze inspirerende events!