E-mail Benchmark 2020: effectiviteit e-mailmarketing gestegen!

De gemiddelde open- en klikratio’s van e-mail zijn in 2019 gestegen ten opzichte van een jaar eerder. Bedrijven weten hun doelgroepen steeds effectiever te bereiken met e-mail. Dit blijkt uit de DDMA Nationale E-mail Benchmark 2020, die op 26 maart is gepubliceerd.

Op en top Nederlandse cijfers

Ook dit jaar hebben diverse partijen had gewerkt om een benchmark rapport te maken over de Nederlandse prestatie op gebied van e-mail marketing. Maar liefst 19,6 miljard verzonden e-mails vormen de basis voor dit onderzoek. Er zijn diverse benchmark rapporten beschikbaar online. Daar schreven we eerder al een blog over. Het mooie van de DDMA benchmark is dat hier echt alleen de Nederlandse markt wordt onderzocht. Dat scheelt weer discussie over of de beschreven resultaten ook op Nederland van toepassing zijn ;-).

Lees alle highlights van het rapport op de website van DDMA.


Dashboard at your service

Nieuw dit jaar is een handig dashboard. Daarmee kun je eenvoudig resultaten filteren en vergelijken. Zo kun je bijvoorbeeld de cijfers van alleen jouw branche bekijken. Hierdoor wordt het opzoeken van die cijfers die voor jou interessant zijn een stuk eenvoudiger.

Direct naar het dashboard.

Positieve trend

Het goede nieuws is dat alle ratio’s (COR, CTR en CTO) zijn gestegen t.o.v. voorgaande jaren. Onze aanname is dat personalisatie en interactiviteit invloed hebben gehad op de manier waar op ontvangers met commerciële e-mails omgaan.

Laten we deze trend voortzetten in 2020!

Bedankt! Je ontvangt zo een e-mail met een link naar de download.
Oeps, er ging iets fout. Probeer het opnieuw.

Contact

Meer weten?

Neem contact met ons op, dan kijken we binnenkort samen - en onder het genot van een kop koffie - hoe we jouw data-driven campagnes kunnen opzetten of verbeteren.
Contact
GO!
X

rapidsugar lab mails

Meld je aan

Bedankt voor je aanmelding!
Oops! Something went wrong while submitting the form.