Gmail heeft aangekondigd dat het per direct voor alle gebruikers de nieuwe BIMI-standaard gaat ondersteunen. Wat betekent dit voor e-mailmarketing en hoe zet je BIMI aan?
BIMI (Brand Indicators for Message Identification), een initiatief van onder andere Google, laat bedrijven hun logo’s als een pictogram weergeven naast de namen van de afzenders van e-mails die ze verzenden. Zo weet de ontvanger zeker dat het mailtje echt van die afzender komt. Het doel van BIMI is dus vooral om echte en nep-mailtjes van elkaar te kunnen onderscheiden.
Hoewel BIMI dus vooral een nieuwe digitale handtekening is, heeft het een bijkomend voordeel voor e-mailmarketeers. Met BIMI is het mogelijk om het logo van je organisatie in de inbox van de ontvanger te tonen. Hierdoor valt je e-mail nog meer op in de inbox.
Een inbox zonder en met BIMI e-mails.
Voor gebruikers worden logo's van deelnemende bedrijven in de komende weken zichtbaar. Bedrijven moeten een aantal stappen nemen om hun logo te tonen in Gmail en andere mail-aanbieders die BIMI gebruiken. Welke stappen dit zijn en waar je op moet letten leggen we uit in een stappenplan. Heb je hulp nodig bij het aanzetten van BIMI? Neem dan contact met ons op.