Swipe naar persoonlijk advies

Rituals Cosmetics

De klant

Sinds de oprichting in 2000 heeft Rituals één duidelijke missie: alledaagse routines veranderen in betekenisvolle momenten. Inmiddels is het bedrijf met haar unieke concept actief in 29 landen waar de home & body producten in ruim 3.000 stores en shop in shops worden verkocht.

de uitdaging

Rituals heeft onlangs een nieuwe productlijn met ruim 25 Skincare producten gelanceerd. Om klanten te helpen bij het kiezen van het juiste product, leads te generen en de verkoop te stimuleren hebben we samen met Rituals een persoonlijke online adviestool ontwikkeld.

Gepersonaliseerd advies in 1 minuut

Rituals staat voor unieke en persoonlijke ervaringen. Maar hoe bereik je dit in een tijd waarin je als merk minder persoonlijk contact hebt met klanten? Om persoonlijk advies te kunnen geven over het uitgebreide nieuwe aanbod van skincare producten hebben we de Skincare consultation tool ontwikkeld. Het doel van de adviestool is het vergroten van de awareness, het generen van nieuwe Rituals fans en het stimuleren van de verkoop van de nieuwe productlijn.

Om de tool laagdrempelig te maken is gekozen voor een serie vragen die snel en eenvoudig beantwoord kunnen worden door naar links of rechts te swipen. Zo krijgt de klant binnen 1 minuut een persoonlijk advies.

Nadat alle vragen zijn beantwoord ziet de klant gelijk het resultaat van de test en een persoonlijk productadvies, met een link naar de online shop. Daarnaast bieden we de mogelijkheid om het persoonlijke advies en aanvullende tips naar de mailbox van de klant te sturen.

Online en in boutiques

De adviestool is geïntegreerd in de website van Rituals en is beschikbaar in 13 talen. Daarnaast zal de tool in de toekomst ook ingezet worden in de winkels. Bezoekers kunnen de test dan zelf of samen met een adviseur doorlopen. Door het skincare advies vervolgens direct te e-mailen, legt Rituals meteen de basis voor relevant en gepersonaliseerd vervolgcontact met de bezoeker.

Met behulp van de Skincare tool is Rituals nu perfect in staat om klanten persoonlijk advies te blijven geven, voorkeuren en behoeftes te verzamelen en nieuwe fans van het merk te verwelkomen.

Contact

MEer weten?

Neem contact met ons op, dan kijken we binnenkort samen - en onder het genot van een kop koffie - hoe we jouw data-driven campagnes kunnen opzetten of verbeteren.
Contact
GO!
Privacystatement© 2020 Rapidsugar is ISO27001 en ISO9001 gecertificeerd
X

rapidsugar lab mails

Meld je aan

Bedankt voor je aanmelding!
Oops! Something went wrong while submitting the form.