Persoonlijk filmjaaroverzicht

Pathé

De klant

‘De wonderlijke wereld van films delen met zoveel mogelijk mensen’: zo omschreven de vier gebroeders Pathé in 1896 hun ambitie bij de start van hun gezamenlijke bedrijf. Inmiddels heeft Pathé 27 bioscopen, met in totaal 212 schermen, verdeeld over heel Nederland. Hiermee zijn ze marktleider in Nederland.

De uitdaging

Om filmliefhebbers te bedanken voor hun bioscoop bezoeken in 2019 en terug te kijken op het mooie filmjaar, ontwikkelden we samen met Pathé een interactieve e-mail bomvol film facts en persoonlijke highlights. En dat niet alleen, we voegden er ook nog een volledig gepersonaliseerde poster met al je filmtickets aan toe.

De campagne

The Lion King, Joker, Frozen II, wat was jouw favoriete film? 2019 was een zeer succesvol bioscoopjaar, met meer dan 38 miljoen bezoekers. De film die veruit het meeste bezoek trok was The Lion King, met meer dan 3 miljoen bezoekers. Daarmee was dit de best bezochte film in Nederland sinds Titanic (1998). En er waren natuurlijk meer hoogtepunten. We ontwikkelden een creatief vormgegeven, interactief en volledig gepersonaliseerd jaaroverzicht. De e-mail bevatte het Pathé jaaroverzicht, je persoonlijke hoogtepunten, een quiz en een poster met je eigen filmtickets.

Persoonlijke highlights

Klanten van Pathé ontvingen een gepersonaliseerde e-mail, die uiteraard volledig de look and feel van een bioscoop had. De inhoud bestond volledig uit persoonlijke hoogtepunten en Pathé facts. Het aantal films dat je hebt gezien, je favoriete bioscoop, de Pathé events die je hebt bezocht en het aantal kilo popcorn dat werd gegeten in de bioscopen, het kwam allemaal aan bod. Members van het loyalty programma Pathé All Stars kregen bovendien nog een extra terugblik op hun voordelen in 2019.

Interactieve film top 10

Onderdeel van de e-mail was een top 10 van de meeste bezochte films in 2019. Om het overzicht compact en overzichtelijk weer te geven werd gebruik gemaakt van een interactieve slider. In het overzicht herinnerden we je er ook weer even aan welke van de populairste films je zelf had bezocht.

De filmquiz

Vanuit de e-mail was het ook mogelijk om je filmkennis te testen in de Pathé filmquiz. Weet jij bijvoorbeeld nog welke film uit 1991 met Keanu Reeves een remake kreeg in 2015?

Je eigen filmposter

Eén van de meest populaire onderdelen van de e-mail was een gepersonaliseerde poster met al je filmtickets van 2019. Deze poster kon vanuit de e-mail worden gedownload en afgedrukt.


Resultaten

De eindejaarscampagne was zeer succesvol. De engagement was met 47,5 procent open-rate en 25,9 procent click-to-open rate een stuk hoger dan de benchmark en de sentimentscore was met een gemiddelde waardering van een 9,3 erg positief! Bovendien werd de gepersonaliseerde filmposter meer dan 10.000 keer gedownload. En voor de liefhebber, in 2019 werd er ruim 651.000 kilo popcorn gegeten in de Pathé bioscopen.

Contact

Meer weten?

Neem contact met ons op, dan kijken we binnenkort samen - en onder het genot van een kop koffie - hoe we jouw data-driven campagnes kunnen opzetten of verbeteren.
Contact
GO!
X

rapidsugar lab mails

Meld je aan

Bedankt voor je aanmelding!
Oops! Something went wrong while submitting the form.