Werelddeal Weken

KLM Nederland

De klant

Het in 1919 opgerichte bedrijf is de trots van Nederland met 33.000 werknemers, meer dan 200 vliegtuigen en een miljarden omzet. RapidSugar is op haar beurt trots om al jarenlang de creatieve e-mail marketing partner van KLM Nederland te zijn en vele succesvolle campagnes te hebben bedacht en opgezet.

de uitdaging

KLM wil nieuwsbrieflezers op een verrassende en aantrekkelijke manier laten weten dat de KLM Werelddeal Weken weer van start zullen gaan. Om daarna zo persoonlijk mogelijke aanbiedingen te kunnen aanbieden, wil KLM ook meteen checken of het profiel van de klant nog up-to-date is en welke bestemmingen de lezer op zijn bucketlist heeft staan.

KLM Werelddeal Weken

De KLM Werelddeal Weken zijn hét moment van het jaar om eindelijk dat ticket naar de bestemming van je dromen te boeken.

De aankondiging van de KLM Werelddeal Weken moet verrassend en spectaculair zijn. En dat niet alleen, de aankondiging heeft ook tot doel om de ontvanger te stimuleren hun profiel en bucketlist up to date te houden. Zo wordt het mogelijk om bij de start van de Werelddeal Weken direct een actueel en persoonlijk aanbod te doen. En natuurlijk is de profielverrijking ook in te zetten om andere e-mails af te stemmen op de ontvanger.

De vraag van KLM aan RapidSugar is om elke aankondiging weer de verwachting van de klant te overtreffen. We bedenken 3 concepten en presenteren deze in een interactieve sessie aan KLM. Tijdens die sessie worden de concepten verder uitgediept, waaruit later een keuze zal worden gemaakt. Het concept wordt verder uitgewerkt op gebied van de design en techniek (bouw). Het resultaat is elke keer verrassend en effectief. We laten je graag twee voorbeelden zien.

Vliegen over wereldsteden

In het eerste voorbeeld is gebruik gemaakt van het aansprekende karakter van het KLM merk. De e-mail biedt de inspiratie die nodig is om je bucketlist in te vullen. Je ervaart de nieuwsbrief alsof je over de bestemmingen heen vliegt. Een project waar onze designers erg trots op zijn!

Chatten met KLM

Enkele maanden later, is een ander concept ingezet. In dit geval is het concept bedacht om een chat gesprek met de ontvanger aan te gaan. Op die manier is het mogelijk om op een laagdrempelige manier een actueel profiel te krijgen. Voor de chat is gebruik gemaakt van de 1Questionbot van Robocopy. De bot gaat een gesprek aan met de ontvanger over zijn of haar reiswensen. Vanuit dit gesprek wordt direct het klantprofiel bijgewerkt.

De e-mail met daarop volgend de chat bleek een succes. Het aantal ingevulde bucket list bestemmingen is door deze campagne verdrievoudigd. Daardoor was KLM in staat om bij de start van de Werelddeal Weken direct een persoonlijke en actuele e-mail te sturen. Bekijk de video om te zien hoe de e-mail, chat en de gepersonaliseerde e-mail op elkaar aansluiten.

Wil je meer KLM cases zien?

Bekijk dan de KLM Earn your stripes re-activatie case.

Contact

MEer weten?

Neem contact met ons op, dan kijken we binnenkort samen - en onder het genot van een kop koffie - hoe we jouw data-driven campagnes kunnen opzetten of verbeteren.
Contact
GO!
X

rapidsugar lab mails

Meld je aan

Bedankt voor je aanmelding!
Oops! Something went wrong while submitting the form.