e-mail op maat

ING

De klant

ING is een bank voor jong en oud, arm en rijk, voor zzp'ers, mkb'ers, Grootbedrijf & Instellingen en Corporate Clients. ING wil deze mensen en bedrijven in staat stellen hun eigen ideeën voor een betere toekomst te realiseren, hoe groot of klein deze ook zijn.

De uitdaging

Hoe personaliseer je een nieuwsbrief voor 1.900.000 nieuwsbrieflezers? Hoe voorkom je een doorlooptijd van twee maanden van zo’n project? En hoe geef je ING zoveel mogelijk de touwtjes in handen? De enige oplossing: een applicatie waar marketeers zélf artikelen kunnen inladen en de e-mails automatisch worden gevuld met de meest relevante content.

ACHTERGROND

ING personaliseert alle contacten met particuliere klanten. Op basis van vele factoren zoals leeftijd, gekochte producten en het moment van communiceren, wordt een Next Best Action bepaald. Op basis van deze NBA wordt een propositie voorbereid. Dit kunnen aanbiedingen zijn voor een nieuw spaarproduct, maar ook advies over beleggen of hypotheekinformatie.

OPDRACHT 

Ontwikkel een e-mailformat voor een nieuwsbrief waarin elke particuliere klant relevante en persoonlijke informatie te zien krijgt, op basis van de Next Best Actions.

E-mail Op Maat

Om in de nieuwsbrief maximaal zeven relevante artikelen te tonen, zijn er tot wel vijftig verschillende artikelen nodig. En marketeers bij ING moeten die artikelen snel en eenvoudig zelf kunnen maken. Daarom ontwikkelden we de webapplicatie E-mail Op Maat. Iedereen kan daarin zonder kennis van html de juiste teksten en beelden uploaden in ons design.

Interactie

In de nieuwsbrief staan duimpjes bij artikelen, die gebruikers van Facebook bekend zullen voorkomen. Iedere klant kan op die manier zijn of haar mening geven over de kwaliteit of het nut van een artikel. Het aantal stemmen voor of tegen een artikel wordt elke minuut geüpdatet.

Ook zit er een live Twitterfeed in elke variant van de nieuwsbrief. Een gif-afbeelding (die continu wordt ververst) toont de laatste drie Twitterberichten van @ingnl.

De klant leert zo: ING is open, eerlijk en bereikbaar.

Persoonlijk automatisch

Door E-mail Op Maat is het mogelijk dat de 1.900.000 klanten van ING die de nieuwsbrief ontvangen, allemaal een unieke e-mail ontvangen. Op basis van de Next Best Action worden maximaal zeven artikelen ingeladen, die het beste bij die ene klant passen. Dit gaat volledig automatisch.

Opvallend

Dankzij het E-mail Op Maat-platform is de doorlooptijd voor een nieuwsbrief, inclusief de personalisatie, verlaagd tot één enkele werkdag.

Contact

Meer weten?

Neem contact met ons op, dan kijken we binnenkort samen - en onder het genot van een kop koffie - hoe we jouw data-driven campagnes kunnen opzetten of verbeteren.
Contact
GO!
X

rapidsugar lab mails

Meld je aan

Bedankt voor je aanmelding!
Oops! Something went wrong while submitting the form.