Ik zie, ik zie wat jij niet ziet

GAMMA

De klant

In 1971 opende GAMMA voor het eerst haar deuren en zorgde daarmee voor een revolutie. Geen materialenhandel voor bouwvakkers, maar de allereerste zelfbedieningswinkel voor de ‘gewone’ klusser. Jazeker, GAMMA heeft de doe-het-zelf winkel in Nederland geïntroduceerd. Ruim vijftig jaar later is GAMMA met meer dan 166 winkels uitgegroeid tot de grootste doe-het-zelf winkel in Nederland.

de uitdaging

GAMMA wilde in 2020 een bijzonder bericht sturen naar hun trouwe klanten. Het doel van GAMMA was om via deze e-mail hun waardering voor de klant uit te spreken. Daarnaast wilde GAMMA via dit bericht ook herhaalaankopen te stimuleren. Deze opdracht is uitgevoerd als onderdeel van de DDMA Battle of the Agencies.

Het concept dat we hebben ontwikkeld is gebaseerd op enkele speerpunten die wat ons betreft centraal staan: de klant moet verrast worden en nieuwsgierig worden gemaakt. Daarnaast willen we dat doen in een herkenbare GAMMA stijl, die aangevuld wordt met interactiviteit en animatie om de aandacht van de ontvanger te trekken en vast te houden.

Nieuwsgierigheid aanwakkeren

De onderwerpregel van deze e-mail van GAMMA heeft als doel om te ontvanger nieuwsgierig te maken. De onderwerp regel bevat al een hint naar wat de ontvanger in de e-mail kan verwachten. Door gebruik te maken van iconen in de onderwerpregel trekt deze nog eens extra de aandacht in de volle inbox van de ontvanger.

Inspelen op het klushart

De boodschap van GAMMA moet het klushart van de ontvanger aanspreken. Dat is direct te zien als de e-mail wordt geopend. Niet alleen wordt de ontvanger bedankt dat hij of zij in 2020 is blijven klussen, maar de ontvanger kan direct in de e-mail met de snoeischaar aan de slag om te ontdekken welke aanbieding er achter het groen verstopt zit. Op deze manier blijven we dicht bij het GAMMA merk, dat zich richt op de echte klusser.

Hieronder kun je zie hoe de snoeischaar het groen van de aanbieding snoeit, zodat deze op verrassende wijze wordt onthuld. Het effect van het inzetten van deze techniek is, dat de aandacht van de lezer langer wordt vastgehouden en er daardoor automatisch meer aandacht is voor de boodschap die verstopt zat.

Herhaalaankopen

Een van de belangrijkste doelen van de opdracht was om een herhaalaankoop te stimuleren. Om dit te kunnen doen, werden diverse aanbiedingen beschikbaar gesteld. We hebben o.a. op basis van koopgedrag uit het verleden de volgorde van de aanbiedingen bepaald. Elke aanbieding had een geheel eigen wijze om de aandacht van de ontvanger te trekken. Op deze manier bleef de ontvanger gestimuleerd worden om verder door te lezen en de e-mail van boven tot beneden door te nemen.

Nieuw: interactieve folder

Omdat niet alle klanten dezelfde interesses hebben en we niet alle aanbiedingen laten zien in een e-mail, is er een interactieve folder aan de e-mail toegevoegd. Deze interactieve folder maakt het mogelijk om de gehele GAMMA folder direct door te bladeren binnen de e-mail. Dus voor alle klanten die nieuwsgierig zijn naar wat GAMMA nog meer te bieden heeft, is er op deze manier een laagdrempelige manier om te folder door te bladeren.

Resultaten

Het team van GAMMA vond de pakkende onderwerpregel, het originele snoei-effect en het mooie design de grote pluspunten uit deze e-mail. We verdienden met deze e-mail een mooie tweede plek in de DDMA Battle of the Agencies.

Contact

MEer weten?

Neem contact met ons op, dan kijken we binnenkort samen - en onder het genot van een kop koffie - hoe we jouw data-driven campagnes kunnen opzetten of verbeteren.
Contact
GO!
X

rapidsugar lab mails

Meld je aan

Bedankt voor je aanmelding!
Oops! Something went wrong while submitting the form.