Bouw je eigen korting

Boels Rental

De klant

Boels Rental is één van de grootste verhuurbedrijven in Europa, met een groot assortiment in zowel machineverhuur als specialistische verhuur. Met meer dan 750 filialen in 18 Europese landen groeit Boels snel.

De uitdaging

Uit data blijkt dat een kwart van de klanten in de Benelux na één jaar niet meer bij Boels huurt. Het doel is om dit percentage te verlagen en inzicht te krijgen in de reden waarom een klant stopt met het huren bij Boels.

Win-back

Boels heeft een uitgebreid en divers productaanbod voor verhuur en daarmee een net zo divers klantenbestand. Particulieren, zzp-ers, bouwbedrijven en ook bedrijven in andere sectoren huren bij Boels Rental. Een deel van deze klanten stop met huren bij Boels na één jaar klant te zijn geweest. Om hun beweegredenen te achterhalen en ze terug te winnen is een win-back campagne ontwikkeld.

Bouw je korting op

De win-back campagne bestaat uit een serie e-mails en landingspagina’s. In de eerste e-mail proberen we met vier vragen te achterhalen waarom klanten niet meer bij Boels huren. Om het beantwoorden van vragen te stimuleren is hier een kortingsvoucher aan gekoppeld. Hoe meer vragen klanten beantwoorden, hoe hoger de korting oploopt! Na de beantwoording van iedere vraag kan worden gekozen voor het verzilveren van de korting of het verhogen van de korting door nog een vraag te beantwoorden.



Het doel is om klanten alle vier vragen te laten beantwoorden. Doen ze dat, dan ontvangen ze een korting van 25 procent die ze direct kunnen gebruiken als ze weer iets bij Boels huren. De kortingsvoucher wordt per e-mail verstuurd. Om klanten extra te stimuleren om de voucher te gebruiken sturen we een reminder voordat de korting verloopt.


Klantinzichten

Uiteraard wordt de bestaande klantdata direct verrijkt met de reacties van de klant op de vragen. Deze inzichten worden door Boels gebruikt om de producten en services te verbeteren. Het doel is om hiermee de churn te verlagen.

Resultaten

De campagne heeft als hoofddoelstelling om inactieve klanten terug te winnen. De resultaten vanuit de pilot zijn veelbelovend, want maandelijks keert ruim 3 procent van de benaderde klanten weer terug als actieve huurder. De campagne zal in de komende tijd verder worden uitgerold naar andere landen waar Boels actief is.

Contact

Meer weten?

Neem contact met ons op, dan kijken we binnenkort samen - en onder het genot van een kop koffie - hoe we jouw data-driven campagnes kunnen opzetten of verbeteren.
Contact
GO!
X

rapidsugar lab mails

Meld je aan

Bedankt voor je aanmelding!
Oops! Something went wrong while submitting the form.