loyalty campagne

Binck Bank

De klant

Binck begon in het jaar 2000 met een droom: particuliere beleggers toegang geven tot de beurs. Inmiddels is Binck uitgegroeid tot onbetwist marktleider in online beleggen met meer dan 210.000 beleggers.

de uitdaging

Binck besteedde al veel aandacht aan in- en uitstromende klanten, maar wilde meer aandacht geven aan de relatie met haar huidige klanten. Binck klopte daarom bij ons aan met de wens om een gepersonaliseerde e-mailcampagne te ontwikkelen waarmee haar huidige klanten in het zonnetje worden gezet.

Loyalty campagne voor bestaande klanten van Binck Bank

Personalisatie en relevantie zijn in iedere data-driven marketingcampagne belangrijk. Dat zijn altijd de basis ingrediënten. Voor deze loyalty campagne hebben we ook de ingrediënten feel good, storry telling en het belonen toegevoegd. Met elkaar bleken deze ingrediënten een zeer succesvolle combinatie.

U en Binck 

Om de relatie tussen Binck en de klant te benadrukken ontwikkelden we een gepersonaliseerde e-mailcampagne die het verhaal vertelde van ‘U en Binck’. Van de start van Binck op een zolderkamer in Amsterdam tot het hoge rendement wat de klant mocht behalen met een belegging: de e-mail werd een collage van mooie hoogtepunten van de klant en Binck samen.

Opvallend 

Als kers op de taart ontvingen de klanten een transactietegoed - als dank voor hun vertrouwen in Binck. Deze werd door maar liefst 47% van de ontvangers verzilverd en leverde Binck veel positieve reacties op.

Resultaten 

Door de personalisatie, storytelling en een leuke incentive (gratis transactietegoed) wist deze campagne heel goed te scoren. De campagne scoorde een gemiddelde klantwaardering van 9.7. Daarnaast zorgde deze mail voor maar liefst 77% unieke opens!

Contact

MEer weten?

Neem contact met ons op, dan kijken we binnenkort samen - en onder het genot van een kop koffie - hoe we jouw data-driven campagnes kunnen opzetten of verbeteren.
Contact
GO!
Privacybeleid© 2018 Rapidsugar is ISO27001 gecertificeerd
X

rapidsugar lab mails

Meld je aan

Bedankt voor je aanmelding!
Oops! Something went wrong while submitting the form.