RapidSugar helpt Q-Park bij lancering Q-Park App

In 2021 introduceert Q-Park in Nederland parkeren in- en uitrijden op basis van kentekenherkenning middels de Q-Park App. Met de Q-Park App kunnen klanten hun kenteken registeren en in meer dan 100 parkeerfaciliteiten van Q-Park zorgeloos in- en uitrijden. Om het kenteken parkeren te introduceren ontwikkelt Q-Park samen met RapidSugar een e-mail onboardingcampagne.


Q-Park is één van de grootste parkeerdienstverleners van Europa. In Nederland is Q-Park marktleider met meer dan 450 parkeerfaciliteiten,  in onder andere Amsterdam, Rotterdam, Maastricht en Den Haag. Het kenteken parkeren zal dit jaar gefaseerd in Nederland worden gelanceerd. RapidSugar zal voor alle zakelijke en particuliere klanten met een parkeerabonnement het onboardingproces per e-mail, DM en SMS verzorgen. In een reeks e-mails worden klanten stap voor stap voorbereid op de lancering van de nieuwe manier van in- en uitrijden. Door middel van een koppeling met de Q-Park app, die onderdeel uitmaakt van de service, kan de gehele onboarding worden gevolgd en de klant bij iedere stap op de juiste manier worden begeleid. Voor de campagne zal gebruik worden gemaakt van het e-mail platform van RapidSugar. Daarnaast wordt SMS en DM ingezet voor klanten die niet bereikbaar zijn via e-mail, of die niet reageren op de e-mails.

Jordi Griffioen, directeur RapidSugar over de samenwerking met Q-Park: “Deze opdracht is voor ons écht uniek. Waar we ons normaal vooral bezighouden met commerciële vraagstukken draait het in dit project volledig om een zo soepel mogelijke transitie naar een nieuwe service. Onze missie blijft wel gewoon hetzelfde, de consument zo goed mogelijk helpen door middel van persoonlijke en relevante communicatie op het juiste moment.“

Leroy Westhoff is Digital Marketing Manager bij Q-Park Nederland. Hij vertelt over de samenwerking met RapidSugar: “De introductie van de Q-Park App en het in- en uitrijden op basis van kenteken is voor ons een grote en belangrijke stap in de digitalisering van onze dienstverlening. We zijn blij dat we hierbij gebruik kunnen maken van de expertise van RapidSugar op het gebied van geautomatiseerde en gepersonaliseerde klantcommunicatie.”

Het doel van de samenwerking is om onze klanten zo soepel mogelijk te migreren naar de Q-Park App, zodat ze gebruik kunnen maken van het gemak van kentekenherkenning. De onboarding is het begin van een reeks mooie nieuwe ontwikkelingen voor Q-Park.

Contact

MEer weten?

Neem contact met ons op, dan kijken we binnenkort samen - en onder het genot van een kop koffie - hoe we jouw data-driven campagnes kunnen opzetten of verbeteren.
Contact
GO!
X

rapidsugar lab mails

Meld je aan

Bedankt voor je aanmelding!
Oops! Something went wrong while submitting the form.