RapidSugar aanwezig op Reconnect18 van Selligent

Op 18 september jl. waren we, als partner van het eerste uur en sponsor van het event, aanwezig op het Reconnect18 event van Selligent in de Efteling. Op deze prachtige locatie had Selligent haar klanten en partners uitgenodigd om de laatste trends, ontwikkelingen en de roadmap te delen. Wij hebben de belangrijkste take-aways opgesomd.

 

Entitled consument

John Hernandez en Nick Worth, respectievelijk de CEO en CMO van Selligent, namen ons mee in het verhaal van de ‘Entitled’ consument en de customer-first approach van Selligent. De traditionele customer journey is dood. De moderne ‘entitled’ consument wil altijd en overal relevant contact kunnen hebben met merken. Bovendien met het grootste gebruiksgemak. In een combinatie met on- en offline kanalen en gebruik makend van voice assistenten.

 

Veranderende rol E-mail

Kate Barrett, digital marketing expert en schrijver,vertelde vervolgens dat e-mail niet dood is, maar de manier waarop je het gebruikt wel. Maak bijvoorbeeld niet alleen gebruik van known -, behavioural –en purchase data, maar ook van contextual - (bijvoorbeeld het device dat je gebruikt) en cultural data. Bereik je klant met data die op dat moment relevant is door van realtime content gebruik te maken zoals een actueel weerbericht,live social feeds of een kaart van de buurt waar iemand loopt.

 

Fun in campagnes

April Mullen liet in een hoog temp mooie cases voorbij komen waarbij merken goed inspelen op positieve contactmomenten en fun elementengebruiken in de communicatie. Ook het geven van incentives voor de loyaliteit van klanten was een belangrijke take-away van April.

 

Artificial Intelligence

Als afsluitende spreker was Alexei Kounine, Director of AI, aan de beurt. Zijn presentatie ging over het leveren van de perfecte customer experience met Artificial Intelligence. De ‘entitled’ consument is een zelfbewust persoon die ook niks minder verwacht dan priveleges en een speciale behandeling. Zowel in gemak, service, snelheid als relevantie in de communicatie met merken.

Gartner voorspelt:‘AI Technologies will be in almost every new softwareproduct by 2020’.

Cortex en Voice

Binnen de module Cortex kunnen zogenaamde ‘smart blocks’ ingezet worden. Dit zijn contentblokken die kanaalonafhankelijk zijn en ervoor zorgen dat ontvangers op basis van AI algoritmes altijd gepersonaliseerde,relevante en consistente content te zien krijgen die bovendien op het juiste ogenblik verstuurd wordt. Een voorbeeld zijn personalized recommendations.    

Zoals eerder aangegeven maakt de module Cortex dit mogelijk. Deze module is gesplitst in OfferAI (juiste aanbod met smart blocks), JourneyAI (juiste tijdstip en kanaal), Audience AI (juiste personen voor een bepaald aanbod).Hiervan is OfferAI al beschikbaar en staan de overige twee op de product roadmap voor spoedige releases.

Tot slot gaf Alexei nog mee dat Speech/Voice een hele belangrijke nieuwe ontwikkeling is binnen het Artificial Intelligence domein.

Selligent heeft wat ons betreft met deze dag aangetoond over de juiste visie te beschikken en mooie ambitieus te hebben voor de verdere ontwikkeling van het platform.

Meer weten over de mogelijkheden van Selligent Marketing Cloud? Neem snel contact met ons op.

Bedankt! Je ontvangt zo een e-mail met een link naar de download.
Oeps, er ging iets fout. Probeer het opnieuw.

Contact

Meer weten?

Neem contact met ons op, dan kijken we binnenkort samen - en onder het genot van een kop koffie - hoe we jouw data-driven campagnes kunnen opzetten of verbeteren.
Contact
GO!
X

rapidsugar lab mails

Meld je aan

Bedankt voor je aanmelding!
Oops! Something went wrong while submitting the form.