Boels Rental heeft RapidSugar gevraagd om te helpen bij het ontwikkelen van een ‘always on’ win-back e-mailcampagne . Hiermee zet het snel groeiende verhuurbedrijf een belangrijke stap op het gebied van marketing automation.
Boels Rental is één van de grootste en meest bekende verhuurbedrijven in Europa. In zowel machineverhuur als specialistische verhuur. In de afgelopen twee decennia is de organisatie gegroeid van 20 vestigingen in 3 landen naar ruim 750 vestigingen in 18 landen. Hiermee is Boels Rental één van de snelst groeiende verhuurbedrijven.
Om de groei goed te kunnen blijven faciliteren en de customer lifecycle persoonlijker en relevanter te maken ontwikkelt Boels een nieuwe marketing automation strategie. Onderdeel hiervan is een win-back campagne, waarvoor Boels de hulp van RapidSugar heeft ingeschakeld. We ontwikkelen een voor alle klantgroepen gepersonaliseerde campagne en zetten interactieve e-mails in om klantprofielen te verrijken en klanten te reactiveren. Voor de campagne zal gebruik worden gemaakt van het marketing automation platform CanopyDeploy.
Als de pilot succesvol is zal de campagne worden opgeschaald naar andere regio’s en landen. Daarnaast zal de campagne stap voor stap worden geoptimaliseerd, met als einddoel een automatische trigger based journey die klantgedrag kan voorspellen en hier gepersonaliseerde acties aan kan koppelen.