Wij zijn natuurlijk al langer fan, maar onderzoek wijst uit dat het belang van e-mail door de coronacrisis alleen maar toeneemt. Dit blijkt uit een onderzoek van DDMA naar de inzet van e-mailmarketing door organisaties in de afgelopen 3 maanden.
Zo geeft maar liefst 72% van de ondervraagde organisaties aan dat e-mail nu een belangrijker marketingkanaal is dan voor de crisis. En daarnaast zagen bijna de helft van de organisaties de open- en klikratio’s stijgen. Ook qua conversie zien veel organisaties een stijging. Maar liefst 35% ziet de conversie omhoog gaan tijdens de crisis.
Ook uit de stijging van het aantal inschrijvingen blijkt de effectiviteit van e-mail. Zo zegt 26% van de organisaties dat het aantal inschrijvingen is toegenomen. Daarnaast geeft 11% aan dat ze minder afmeldingen ontvangen.
Dat e-mail belangrijker is geworden is goed te zien in de budgetten die er beschikbaar zijn. Van de onderzochte organisaties geeft 17% dat het budget voor e-mailmarketing gestegen is. En maar liefst 48% zegt op dit moment meer e-mails te versturen dan voor de COVID-19 pandemie.
Al met al blijkt e-mail dus een crisisbestendig marketingkanaal. Diana Janssen, directeur van DDMA: “De cijfers laten zien dat e-mail in deze tijd een van de meest effectieve kanalen is voor interactie met consumenten. Uit de gestegen ratio’s en conversies blijkt duidelijk dat consumenten de manier van mailen van organisaties waarderen.”
Meer weten over dit onderzoek van DDMA?
Alle resultaten vind je hier.