BIMI: de e-mailmarketing trend in opkomst

BIMI? Is dat niet een soort broccoli? Ja dat klopt! Maar het is naar verwachting ook de toekomstige standaard voor e-mail authenticatie en de manier om op te vallen binnen de inbox.

BIMI staat voor Brand Indicators for Message Identification. Een aantal grote techbedrijven werken aan de ontwikkeling van deze nieuwe digitale handtekening voor e-mails. Er bestaan al verschillende methodes om authenticatie van e-mail afzenders mogelijk te maken. SPF, DKIM en DMARC zijn de huidige processen die ingeregeld moeten zijn om zonder problemen door de spamfilters van providers zoals Gmail en Hotmail te komen. Het ziet ernaar uit dat BIMI hier in de toekomst aan zal worden toegevoegd.


Opvallen in de inbox

Hoewel BIMI dus vooral een nieuwe digitale handtekening is, heeft het een bijkomend voordeel voor e-mailmarketeers. Met BIMI is het mogelijk om het logo van je organisatie in de inbox van de ontvanger te tonen. Hierdoor valt je e-mail nog meer op in de inbox. Ook helpt het tonen van je logo om de betrouwbaarheid van het bericht te vergroten.

Een inbox zonder en met BIMI e-mails.


BIMI is op dit moment helaas nog niet beschikbaar, maar wordt volop ontwikkeld. Daarnaast is de verwachting dat in de toekomst ook een ”Verified Mark Certificate” noodzakelijk is, zodat spammers geen misbruik kunnen maken van BIMI. CNN is de eerste partij die dit certificaat, dat door een externe partij wordt uitgereikt, heeft gekregen. De verwachting is dat BIMI in 2020 beschikbaar is voor de eerste e-mailclients waaronder Gmail en Yahoo.


Kun je je voorbereiden op BIMI?

Dat kan zeker! Er zijn een aantal zaken die nu al ingeregeld kunnen worden om er straks helemaal klaar voor te zijn. Om BIMI in te regelen voor jouw domein moet ervoor gezorgd worden dat e-mails verstuurd worden met correct ingestelde SPF, DKIM en DMARC records. Daarnaast moet er een extra DNS record aangemaakt worden voor het logo (BIMI record).

Wil je op tijd klaar zijn voor BIMI of meer weten over manieren om ervoor te zorgen dat je e-mails aankomen en opvallen in de inbox? Wij helpen je graag.

Contact

MEer weten?

Neem contact met ons op, dan kijken we binnenkort samen - en onder het genot van een kop koffie - hoe we jouw data-driven campagnes kunnen opzetten of verbeteren.
Contact
GO!
Privacystatement© 2020 Rapidsugar is ISO27001 en ISO9001 gecertificeerd
X

rapidsugar lab mails

Meld je aan

Bedankt voor je aanmelding!
Oops! Something went wrong while submitting the form.