Verrassingskalender

bol.com

De klant

Bol.com opende in 1999 zijn winkeldeuren om online boeken te verkopen. Inmiddels is bol.com uitgegroeid tot een veelzijdig platform voor verkopers en kopers, met 10.5 miljoen klanten in Nederland en België en meer dan twintigduizend partners die verkopen via bol.com.

De uitdaging

Bol.com wilde de feestdagen aangrijpen om alle trouwe klanten te bedanken. De focus van de campagne lag volledig op het verrassen en waarderen van klanten. Een commerciële doelstelling was er niet. We ontwikkelden samen een verrassingskalender met gave cadeaus en spelletjes.

5 dagen lang verrassen

Het einde van een jaar is altijd een bijzonder moment. bol.com vindt klantwaardering erg belangrijk en zocht een leuke manier om alle klanten rondom de feestdagen in het zonnetje te zetten. Met dat doel voor ogen hebben we samen een verrassingskalender ontwikkeld. Vijf dagen lang kregen klanten een interactieve e-mail waarin ze iedere dag een nieuw vakje met een leuke verrassing mochten openmaken. Achter het luikje zag de klant een voorproefje van de verrassing van die dag. Op de speciaal voor de campagne ontwikkelde landingspagina's werden de verrassingen vervolgens verder uitgelegd.  


VAN GRATIS SOKKEN TOT ESCAPE ROOM

Iedere dag werden klanten op een andere manier verrast. De ene keer stond er een cadeau van bol.com achter het luikje en de andere keer een challenge waarmee je een leuke prijs kon winnen. We ontwikkelden zelfs een online escape room. Met behulp van verschillende spelletjes en Billie de chatbot konden klanten de code kraken en maakten ze kans op een gave prijs.

GESLAAGDE VERRASSING

De verrassingscampagne voor de klanten van bol.com heeft voor een ongekend succes gezorgd. Met een gemiddelde open ratio van meer dan 75% en een overall 9+ NPS score werd de doelstelling ruimschoots overtroffen. Bekijk hieronder nog een aantal campagne highlights.

Contact

Meer weten?

Neem contact met ons op, dan kijken we binnenkort samen - en onder het genot van een kop koffie - hoe we jouw data-driven campagnes kunnen opzetten of verbeteren.
Contact
GO!
X

rapidsugar lab mails

Meld je aan

Bedankt voor je aanmelding!
Oops! Something went wrong while submitting the form.