RapidSugar | Het e-mail performance bureau

Leadgeneratie voor een goed doel

WNF Seastars

Het Wereld Natuur Fonds richtte zich in 2014 op de kraamkamers van de zee; het koraal. In de prachtige campagnefilm worden alle Nederlanders opgeroepen om een ‘ster voor de zee’ te worden.

OPDRACHT

Het WNF vroeg ons om bezoekers van hun actiesite te overtuigen hun e-mailadres achter te laten. En als het even kon het telefoonnummer ook. Daarmee kon WNF de bezoekers proberen over te halen donateur te worden.

STRATEGIE

Binnen de campagne van 2014 is een grote rol weggelegd voor de zeester. We wilden die zeester ook de kern maken van ons voorstel. Uit herkenbaarheid, maar ook uit conversieoogpunt: een zeester is een schattig, leuk dier waar niemand tegen kan zijn.

Eén van de meest gedeelde items op Facebook is het ‘welk karakter ben jij?’-type post. Mensen vinden het nu eenmaal leuk om zichzelf te testen en te herkennen. Dat werd ons uitgangspunt.

En toevallig werkt WNF vanuit een driedelige doelstelling: beschermen, bewaken en herstellen.

RESULTAAT

28%
van alle bezoekers van de quiz
vulde zijn of haar e-mailadres in.
25%
van de mensen die hun e-mailadres invulde, gaf ook een telefoonnummer op.