RapidSugar | Het e-mail performance bureau

RapidSugar helpt WNF met ‘Welke Seastar ben jij?’

Het Wereld Natuur Fonds richt zich in 2014 op de kraamkamers van de zee; het koraal. In de prachtige campagnefilm worden alle Nederlanders opgeroepen om een ‘ster voor de zee’ te worden. RapidSugar heeft in opdracht van WNF een leadgeneratiecampagne bedacht die daarop inhaakt.

Er is binnen de campagne een grote rol weggelegd voor de zeester. Dus toen WNF ons vroeg om een campagne te bedenken die bezoekers van de WNF-website zou converteren naar lead, wisten we dat de zeester de kern zou zijn.

WNF werkt vanuit een driedelige doelstelling: beschermen, bewaken en herstellen. Nederlanders kunnen dus ook op die drie manieren helpen. Welke manier zou het beste bij hun passen?

beeld_seastars_campagne

Welke Seastar ben jij? Ben je een beschermer? Een bewaker? Of een bouwer? Met een simpele test ontdek je precies wie je bent en hoe jij kunt helpen. Het resultaat ontvang je in een e-mail, waarin we direct een cadeau aanbieden. Om het cadeau te ontvangen hoef je alleen maar je telefoonnummer in te vullen.

De eerst binnengekomen resultaten zijn zeer goed. 99% van de gebruikers doorloopt alle vragen. En 35% van de mensen die hun e-mailadres hebben ingevuld, vullen ook hun telefoonnummer in.

We houden je op de hoogte van deze campagne. Als er meer bekend is, lees je dat hier als eerste.