Nieuwe Gmail-regels voor E-mailmarketing

Gmail zet de e-mailmarketingwereld op scherp met enkele flinke veranderingen, die hun intrede doen vanaf februari 2024. Het platform introduceert een nieuwe set regels voor bulkverzenders om de veiligheid voor gebruikers te verhogen en spam tegen te gaan.

Wat Verandert er Precies?

Kort samengevat, legt Gmail bulk e-mailverzenders, die meer dan 5.000 berichten per dag naar Gmail-gebruikers sturen, een aantal nieuwe, strikte eisen op.

1. Sterke E-mail Authenticatie

E-mailauthenticatie wordt nog crucialer om te waarborgen dat e-mails daadwerkelijk in de Gmail-inbox van de ontvanger landen en niet in de spammap. Google verlangt dat elke bulkverzender gebruikmaakt van SPF, DKIM, en DMARC om e-mails te valideren en phishing-pogingen te voorkomen.

2. Eenvoudig Uitschrijven

Een optimale gebruikerservaring is voor Gmail prioritair. Ontvangers moeten zich straks via de list unsubscribe functie met één klik kunnen uitschrijven en alle uitschrijfverzoeken dienen binnen twee dagen verwerkt te worden.

3. Lagere Spampercentages

Google zal ook een duidelijke spamdrempel instellen: bulk e-mailverzenders dienen onder een spamratio van 0,3% te blijven.

Jouw Actieplan

Heb je een e-maillijst met meer dan 5.000 Gmail-ontvangers? Dan is het belangrijk om je te verdiepen in deze nieuwe vereisten en de nodige stappen te ondernemen vóór februari.

Enkele tips om je voor te bereiden op de nieuwe regels:

  • Controleer of je huidige Gmail spamrate onder de 0,3% is. Zo niet, onderneem actie om je spamrate te verlagen;
  • Zorg ervoor dat je uitschrijfproces voldoet aan de nieuwe regels;
  • Maak gebruik van een betrouwbare e-mail service provider;
  • Schoon je e-maildatabase regelmatig op;
  • Personaliseer je e-mails zoveel mogelijk.


Heb je hulp nodig tijdens de voorbereiding op deze veranderingen? Ons team staat voor je klaar om je te helpen met de tools en expertise die je nodig hebt om je e-mailstrategie aan te passen en te optimaliseren.

Bedankt! Je ontvangt zo een e-mail met een link naar de download.
Oeps, er ging iets fout. Probeer het opnieuw.

Contact

Meer weten?

Neem contact met ons op, dan kijken we binnenkort samen - en onder het genot van een kop koffie - hoe we jouw data-driven campagnes kunnen opzetten of verbeteren.
Contact
GO!
X

rapidsugar lab mails

Meld je aan

Bedankt voor je aanmelding!
Oops! Something went wrong while submitting the form.