Bezorgvoorkeuren

PostNL

De klant

PostNL is er voor iedereen: al meer dan 225 jaar bezorgen ze dagelijks miljoenen poststukken en pakketten. Ze weten wat er speelt in de samenleving: ze komen elke dag in elke straat. Dat lukt alleen door continu vooruit te denken en nieuwe diensten te ontwikkelen. Om uiteindelijk – als favoriete bezorger – het verzenden en ontvangen voor iedereen zo gemakkelijk mogelijk te maken. Door te weten wat jij nodig hebt, bezorgen ze op de manier die het beste bij jou past.

De uitdaging

PostNL wil de favoriete bezorger van Nederland zijn en blijven. Met de dienst bezorgvoorkeuren bieden ze de consument gemak en keuze over het ontvangen van hun online bestellingen. Omdat iedereen een eigen favoriete bezorgplek heeft, werken ze continu aan oplossingen die nog beter aansluiten op ieders behoeften. De campagne heeft als doel de bekendheid van de dienst bezorgvoorkeuren te verhogen (awareness) en het gebruik te vergroten (conversie).
De campagne

PostNL helpt de consument om te ontdekken welke bezorgoptie de beste match is. Via een interactieve mail worden aan de ontvanger drie korte vragen gesteld. Als de voorkeur is ontdekt, is het instellen van de bezorgvoorkeuren een fluitje van een cent in de PostNL-app of het online account.

Video volledige e-mail
Segmentatie & Personalisatie

Om de campagne zo relevant en persoonlijk mogelijk te maken, wordt de content afgestemd op het gedrag van de consument. Op basis hiervan zijn een aantal segmenten gecreëerd, waarvoor de content is gepersonaliseerd. De onderwerpregel, snippet, introductietekst en zelfs het stappenplan aan het einde – alles is op maat gemaakt.

Pretests

Er zijn verschillende pretest uitgevoerd voor de campagne. Zo is er onder andere getest met de onderwerpregel en snippet van de e-mail. Daarnaast zijn er verschillende tekstuele en visuele varianten van het stappenplan, waarin wordt uitgelegd hoe de bezorgvoorkeuren ingesteld kunnen worden, getest.

Verschillende uitkomsten

De resultaten

De mailing is verstuurd naar consumenten met een PostNL-account en commerciele opt-in. Hieronder een overzicht van de doelstellingen en behaalde resultaten.

Vanwege het succes van de campagne is de mailing ingezet voor een always on e-mailjourney, gericht op specifieke klantsegmenten.

Contact

Meer weten?

Neem contact met ons op, dan kijken we binnenkort samen - en onder het genot van een kop koffie - hoe we jouw data-driven campagnes kunnen opzetten of verbeteren.
Contact
GO!
X

rapidsugar lab mails

Meld je aan

Bedankt voor je aanmelding!
Oops! Something went wrong while submitting the form.